Fr.o.m. 19/12 kräver vårt bankgiro ett korrekt OCR-nr som finns på din faktura. Kundsupport

Ulrika Olin Rudquist
Skribent
2024/03/29
Max: 2 min
Pressmeddelande Qvickly

Invoice Finance, Invoice Inkasso och Billmate har sedan 2003 hjälpt företag med betalningslösningar. Tack vare sammanslagningen kan man nu erbjuda kunderna checkout, inkasso och fakturaköp under samma tak.

De tre bolagen med huvudkontor i Malmö har sedan start delat ägare men operativt fungerat som tre bolag med egna varumärken, tekniska lösningar och personal. Genom sammanslagningen blir de tre bolagen ett.

“Vårt mål har alltid varit att göra det enklare att få betalt och att tillsammans med våra kunder skapa anpassade betallösningar. Vår mission är fortfarande lika aktuellt som vid start men under åren har tekniken fått ta allt större utrymme. Det har blivit mer ”tech” och mindre ”fin” så att säga” säger Lena Martini, VD.

I fokus har förutom teknik även användarvänlighet stått när det nya varumärket och plattformen utvecklats. Man har även valt att ta tillvara på det kunderna uppskattar mest med företagen, nämligen anpassningsbarheten.

“Vi försöker aldrig pressa in våra kunder i färdiga lösningar utan ser alla som partners. Vi arbetar tillsammans och skräddarsyr för att det ska fungera ultimat för just deras bransch och deras kunder” säger Lena Martini, VD.

Tillsammans hanterar de tre bolagen över 1,1 miljoner transaktioner per år med 30 anställda på huvudkontoret i Malmö.

“Från att ha fokuserat på att optimera varje enskild produkt till sin fulla potential, insåg vi att den absolut största vinsten för våra kunder var att ge dem en anpassningsbar 3–i-1-lösning. Det är där och då vi skapar betalmagi” konstaterar Martini.

Redan i dag slås bolagen ihop under namnet Qvickly och finns på qvickly.io.

För mer information, kontakta:

Lena Martini, VD
lena.martini@finance.se

Vi har jättegott kaffe.

Hör av dig så tar vi en kopp och pratar vidare om vilken lösning som passar er.

Boka möte